Naujienos

Lietuviškus gatvių šviesoforus pakeis europietiški

2017 m. kovo 01 d.

traffic-light-876053_960_720-292e107d42800b2f480e004d32ddf2fb.jpg

Lietuviškus gatvių šviesoforus iki 2020 metų pakeis europietiški, modernūs sviesoforai. Pastarieji turėtų užtikrinti didesnį eismo saugumą  bei geriau susidoroti su eismo srautais.

Šiuo metu keičiasi Lietuvos sviesoforų sistema, tad iki 2020 metų nebeliks ir žalių rodyklių. Pastaruoju metu jų labai sumažėjo.

„Tie šviesoforai, kuriuos matote, buvo įrengti pagal senus Lietuvos šviesoforų įrengimo standartus. Dabar visi nauji šviesoforai yra įrengiami ir išdėstomi pagal naujai parengtas Kelių šviesoforų įrengimo taisykles, jie bus tokie patys, kokie yra Europoje“, – aiškino Vilniaus savivaldybės Eismo valdymo poskyrio vadovas Eduardas Grabovskis.
 
Nuo 2010 m. visiems naujai projektuojamiems šviesoforais reguliuojamiems objektams išduodamos sąlygos, kurių pagrindu jie būtų prijungti prie automatizuotos eismo valdymo sistemos ir būtų koordinuojami su gretimomis sankryžomis. Šviesoforų koordinavimas vykdomas keliais lygiais, priklausomai nuo gretimose šviesoforais reguliuojamose sankryžose įrengtos eismo reguliavimo ir valdymo įrangos. Sankryžos, kurios sujungtos į transporto koridorius, koordinuojamos savaime, remiantis realiais transporto srautais gatvėse. Kitos sankryžos tarpusavyje koordinuojamos remiantis atstumais tarp sankryžų ir leistino greičio gatvėje, pagal ką apskaičiuojamas laikas, per kiek laiko transporto srautui turi įsijungti žalias šviesoforo signalas kitoje sankryžoje. Tokiu principu kuriamos žaliosios bangos, arba žalieji koridoriai.
Žaliosios bangos poreikis nustatomas remiantis transporto srautų jutiklių (detektorių) pateikiamais transporto srautų duomenimis – kuria kryptimi srautai yra didžiausi. Koordinuojant kelių šalia esančių sankryžų eismo reguliavimo ir valdymo programas į žaliąją bangą, pasiekiamas didesnis transporto srauto pralaidumas gatvėje ar atkarpoje“, – pratęsė A. Apanovičius.

"Keturi ratai" informacija